Οι περισσότεροι ίσως γνωρίζουμε ότι μια γάτα υποτίθεται ότι έχει 9 ζωές, μια εγκυμοσύνη διαρκεί περίπου 9 μήνες και ότι υπάρχουν 9 πλανήτες στο ηλιακό μας σύστημα.
Αλλά οι περισσότεροι δεν γνωρίζουμε ότι υπάρχουν 9 τακτικές για να ασκήσεις επιρροή πάνω σ’ άλλους ανθρώπους. Παρά το γεγονός ότι χρησιμοποιούμε 3 απ’ αυτές σχεδόν κάθε μέρα.
Συνηθίζουμε λοιπόν και προσπαθούμε να ασκήσουμε επιρροή με τον ίδιο περίπου τρόπο. Σαν τον τουρίστα που επαναλαμβάνει πιο δυνατά αυτό που δεν καταλαβαίνει ο ντόπιος. Νομίζουμε ότι η ένταση θα κάνει τη διαφορά.
Αλλάζουμε και μερικές λέξεις, ανεβάζουμε πιο πολύ την ένταση, κάνουμε μικρές αισθητικές αλλαγές αλλά η στρατηγική μας παραμένει ίδια και απαράμιλλη.
Και στην ερώτηση τι φταίει, η απάντηση γνωστή. Ο συνομιλητής είναι δύσκολος ή δεν καταλαβαίνει.
Μήπως όμως εμείς δεν μπορούμε να τον πείσουμε; Μήπως εμείς πρέπει να αλλάξουμε προσέγγιση για να τον επηρεάσουμε;
Και πως γίνεται αυτό; Μα, ξεκινώντας από τα συστατικά της επιρροής. Για να φτιάξεις μια καλή συνταγή π.χ. κόκκορα κρασάτο πρέπει να ξέρεις τι να βάλεις μέσα. Δηλ. τα συστατικά στις σωστές αναλογίες. Δεν βάζεις απλά μαζί τον κόκκορα και το κρασί.
Οι 9 τακτικές είναι ένας απλός αλλά επιστημονικά τεκμηριωμένος τρόπος κατανόησης των συστατικών και των αναλογιών τους.
Μα θα πει κάποιος τι με αφορούν όλα αυτά; Αυτά αφορούν άλλους. Πιο μεγάλα κεφάλια. Πολιτικούς, ηθοποιούς, επιχειρηματίες, όχι εμένα.
Και όμως, αφορούν και εσένα. Βασικά, αφορούν ΌΛΟΥΣ μας. Γιατί όλοι θέλουμε κάποιον να επηρεάσουμε.
– Ο γονιός το παιδί για να τακτοποιήσει το δωμάτιο του.
– Ο δάσκαλος το παιδί για να κερδίσει την προσοχή του.
– Ο φίλος το φίλο για να πάει μαζί του διακοπές στη Γουαδελούπη.
– Ο εργαζόμενος τον εργοδότη για να του δώσει αύξηση.
– Ο εργοδότης τον εργαζόμενο για να γίνει πιο παραγωγικός.
– Ο πολιτικός τον ψηφοφόρο για να τον ψηφίσει.
– Ο επιχειρηματίας τον τραπεζίτη για να τον χρηματοδοτήσει.
– Ο έμπορος τον πελάτη για να αγοράσει την πραμάτεια του.
– Ο άνδρας τη γυναίκα ή και το ανάποδο για να γίνουν ζευγάρι.
Εσύ ποιο ρόλο από τους παραπάνω έπαιξες τελευταία; Πέτυχες αυτό που ήθελες;
Αν χρησιμοποιήσεις σωστά αυτές τις 9 τακτικές, θα πετύχεις το σκοπό σου. Θα επηρεάσεις. Και τότε θα είσαι χαρούμενος γιατί η αποστολή σου εξετελέσθη. Αν καταφέρεις να είναι χαρούμενη και η άλλη πλευρά, τότε ακόμα καλύτερα.
Ποιες είναι λοιπόν αυτές οι 9 τακτικές;
1. Λογική
Π.χ. Υπάρχουν τρεις πολύ καλοί λόγοι για τους οποίους η σύγχρονη τέχνη είναι μια καλή επένδυση. Πρώτον, . . .
2. Φαντασία
Π.χ. Φαντάσου έναν κόσμο που οι άνθρωποι θα μπορούσαν να . . .
3. Ερώτηση
Π.χ. Θα ήθελες να ήσουν διάσημος ποδοσφαιριστής ;
4. Έπαινος
Π.χ. Είσαι ένας πολύ έξυπνος άνθρωπος.
5. Συμφωνία
Π.χ. Αν έρθεις να με πάρεις από τη δουλειά τότε θα . . .
6. Χάρη
Π.χ. Μπορείς να με βοηθήσεις με την εργασία μου;
7. Συμμαχία
Π.χ. Όλοι όσοι έχουν δει αυτήν την ταινια μέχρι σήμερα, συμφωνούν ότι . . .
8. Κανόνας
Π.χ. Είναι αρχή του καταστήματος να μην κάνουμε επιστροφή χρημάτων.
9. Πίεση
Π.χ. Κάνε το ή αλλιώς . . .
to be continued . . .
FB Tags :
Δείτε επίσης :
Comments are closed.