ALL BUSINESS ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Το λεξικό της επικοινωνίας – Part 1

Η διαφημιστική ορολογία γεννήθηκε, αναπτύχθηκε και διεθνοποιήθηκε στην αγγλική γλώσσα.
Όσες απόπειρες έγιναν να μεταγλωττισθεί παρέμειναν απόπειρες ή δεν απέδωσαν 100% την έννοια του όρου.
Έτσι η ακριβής νοηματική απόδοση της ορολογίας της Διαφήμισης πέρασε ατόφια σχεδόν σ’ όλες τις γλώσσες, δημιουργώντας με τη σειρά της μια νέα γλώσσα.
Αρκετές είναι οι λέξεις της διαφημιστικής ορολογίας που «ελληνοποιήθηκαν» και καθιερώθηκαν άλλοτε με περισσότερη και άλλοτε με λιγότερη επιτυχία. Όμως ο μεγαλύτερος όγκος των λέξεων παρέμεινε προνόμιο των λίγων.
Η συχνή αδόκιμη χρήση τους οδήγησε, όπως ήταν φυσικό, σε λανθασμένες ερμηνείες, λανθασμένη πρακτική κι αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να μην επικοινωνούμε πολλές φορές σωστά μεταξύ μας.
Αυτή είναι μια προσπάθεια για την καλύτερη απόδοση των όρων που συναντάμε κάθε μέρα και μ’ αυτήν την έννοια φιλοδοξεί να γίνει ένα χρήσιμο εργαλείο αναφοράς.
Βέβαια καμία απόδοση δεν είναι τέλεια.
Έτσι, σε περίπτωση που δείτε κάποιο λάθος ή παράλειψη, μην διστάσετε να γράψετε τις παρατηρήσεις σας.
A
AAAA : Τα «τέσσερα Α» American Association of Advertising Agencies – Ένωση Αμερικανικών Διαφημιστικών Εταιρειών
Above the line advertising : Διαφήμιση στα κύρια μαζικά μέσα επικοινωνίας
Acceptance : Αποδοχή προϊόντος/διαφήμισης
Account : Λογαριασμός/πελάτης διαφημιστικής εταιρείας
Across the board : Μετάδοση μιας διαφήμισης από τον ίδιο σταθμό κάθε μέρα, την ίδια ώρα.
Ad : Συντομογραφία της λέξης advertising – σημαίνει και καταχώρηση
Adaptors : Οι πρώτοι που δοκιμάζουν, υιοθετούν και αγοράζουν ένα προϊόν
Αdequate sample : Επαρκές δείγμα έρευνας
Advertising goal : Στόχος ή σκοπός της διαφήμισης
Advertising media : Διαφημιστικά μέσα
Advertising rates : Τιμές διαφημιστικών μέσων ανά μονάδα μέτρησης
Advertising theme : Το θέμα της διαφημιστικής καμπάνιας
After image : Η οπτική εντύπωση που μένει στον πελάτη αφού δει τη διαφήμιση
Age groups : Η κατανομή του κοινού σε ομάδες κατά ηλικία
AIDA : Τα αρχικά των λέξεων (A)ttention, (I)nterest, (D)esire, (A)ction που εκφράζουν τα 4 στάδια συμπεριφοράς που πρέπει να προκαλεί μια διαφήμιση στον καταναλωτή.
Allocation (budget) : Κατανομή διαφημιστικού κονδυλίου
Angle shot : Λήψη από συγκεκριμένη οπτική γωνία
Animation : Κινηματογραφική τεχνική (με ζωντάνεμα σκίτσων, αντικειμένων, φωτογραφιών)
Appeal : Έλξη
Attitude : ‘Αποψη, θέση, στάση γύρω από μια κατάσταση
Audience : Το κοινό, οι αναγνώστες, οι θεατές, οι ακροατές
Audit : Έλεγχος
Awareness (brand) : Βαθμός γνώσης μάρκας
To be continued . . .
Views: 7

Comments are closed.

Pin It

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. / Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. more information / περισσότερες πληροφορίες

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close