ALL BUSINESS ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Time to talk / Ώρα να μιλήσετε

Φανταστείτε ότι βρισκόσαστε σε μια συζήτηση με μια ομάδα ανθρώπων. Μπορεί να κάθεστε σ’ ένα καφέ ή σ΄ένα σπίτι στο κέντρο της πόλης συζητώντας για καινοτομία, branding και πωλήσεις μέσω internet ή
στην τραπεζαρία κάποιου Πανεπιστημίου συζητώντας για την πρόταση κάποιου τμήματος να βάλει δίδακτρα ή
σ’ ένα meeting room μιας μεγάλης εταιρίας συζητώντας ένα σχέδιο επέκτασης ή μια πιθανή συνεργασία.

Όπως και να έχει, θέλετε οι απόψεις σας να ακουστούν και να εκτιμηθούν.

• Ακούστε

Η ακρόαση των άλλων απόψεων πριν να μιλήσετε είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για να αποκτήσετε βαρύτητα χωρίς να κάνετε ή να πείτε κάτι έξυπνο.

Όταν μιλούν οι άλλοι πρέπει να τους δίνουμε την αμέριστη προσοχή μας. Τουλάχιστον στην αρχή. Όταν είμαστε καλοί ακροατές, οι ομιλητές τείνουν να απευθύνουν τα σχόλια τους σ’ εμάς. Όλοι μας έχουμε ανάγκη να ξέρουμε ότι κάποιοι μας ακούνε. Με τον τρόπο αυτό οι ομιλητές νιώθουν καλά γιατί απευθύνονται σε κάποιο κοινό που τους προσέχει. Αλλά και εμείς αυξάνουμε ασυνείδητα την παρουσία μας στο κοινό και στην ομάδα.

Όταν ακούμε όμως, θα πρέπει να ακούμε χωρίς φίλτρα. Χωρίς να κρίνουμε ή να αξιολογούμε το τι λέγεται κατά την διάρκεια της ομιλίας. Χωρίς να εκφράζουμε τα συναισθήματα μας και τη γνώμη μας παρά μόνο για να δείξουμε ότι καταλάβαμε το περιεχόμενο της ομιλίας.

• Μιλήστε

Η άποψη “less is more” ή στα ελληνικά λίγα και καλά, είναι σημαντική τη στιγμή της παρέμβασης μας. Κάποιες λέξεις προσεκτικά επιλεγμένες με το σωστό τόνο κάνουν περισσότερο αισθητή την παρουσία μας.

Ποιες λέξεις όμως είναι αυτές;

Ποιο περιεχόμενο τραβάει περισσότερο το ενδιαφέρον της ομάδας;

○ Δώστε νέες πληροφορίες που ουσιαστικά αλλάζουν τη φύση της συζήτησης. Π.χ. “Μελετώντας τα στοιχεία μιας τελευταίας έρευνας, η αγορά αλλάζει κατεύθυνση . . .”

○ Συνοψίστε στο που καταλήγουμε. Π.χ. “Μου φαίνεται ότι στην πραγματικότητα έχουμε τρεις επιλογές, πρώτον . . .”

Πείτε την άποψη που έχετε διαμορφώσει από τις εμπειρίες σας. Π.χ. “Ο καλύτερος τρόπος για να σας θυμάται κάποιος υποψήφιος πελάτης, είναι να του κάνετε ένα δώρο που δεν έχει σχέση μ’ αυτό που πουλάτε. Ή ακόμα καλύτερα, να κάνετε ένα δώρο στο παιδί του. Εσείς μπορεί να το ξεχάσετε. Η μαμά του, ποτέ. Και τότε οι πιθανότητες του να κάνετε δουλειά μαζί του, αυξάνονται κατακόρυφα.”

Κάντε χρήση του τι έχει ειπωθεί για να εξηγήσετε την άποψη σας. Π.χ. “Τα θετικά της πρότασης του Κώστα είναι . . . αλλά οι παράγοντες που δεν έχουν συνυπολογιστεί είναι . . . και έτσι λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω πρέπει να κάνουμε πρώτα αυτό και αυτό και αυτό . . . και μετά να προχωρήσουμε με την πρόταση του Κώστα.”
Στην ουσία κάνετε μια επιλεκτική περίληψη της συζήτησης που έχει προηγηθεί για να υποστηρίξετε την άποψη σας.

 

Δείτε τη σχετική ανάρτηση στο FB : Time to talk / Ώρα να μιλήσετε

 

 

FB Tags :

Δείτε επίσης :

Views: 6

Comments are closed.

Pin It