Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΩΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ
Δεν είναι όλα τα κεφάλαια οικονομικής φύσης.
Το επιχειρείν προϋποθέτει τη δέσμευση πόρων και κεφαλαίου προς την επίτευξη ενός σκοπού και ενός προσδοκώμενου κέρδους. Το κεφάλαιο όμως δεν είναι πάντα μια αξία που αντιστοιχίζεται σε χρήματα. Για να επιτύχεις τον σκοπό χρειάζονται και τα παρακάτω κεφάλαια.
Το πνευματικό κεφάλαιο : Είναι οι αποκλειστικές πληροφορίες και οι εσωτερικές γνώσεις σχετικά με τεχνολογίες, υλικά, διαδικασίες και αγορές χρήσιμες σε έναν οργανισμό.
Το ανθρώπινο κεφάλαιο : Περιλαμβάνει τα ταλέντα, τις δεξιότητες και τη γνώση που κατέχουν οι εργαζόμενοι.
Το κοινωνικό κεφάλαιο : Αναφέρεται στις εδραιωμένες ανθρώπινες σχέσεις εσωτερικά και εξωτερικά της εταιρείας, που δημιουργούν και διατηρούν αξία.
Το κεφάλαιο επωνυμίας : Eίναι η επιπλέον αξία που προσθέτει ένα σήμα ή μια επωνυμία (brand name) σε ένα αγαθό ή υπηρεσία που κατά τ’ άλλα είναι ισοδύναμο με τον ανταγωνισμό, επιτρέποντας στην εταιρεία να χρεώσει υψηλότερη τιμή.
Χωρίς να θέλουμε να υποβαθμίσουμε κανένα από τα παραπάνω θεωρούμε ότι όλα ξεκινούν από το ανθρώπινο κεφάλαιο δηλ. το ταλέντο, τη δημιουργικότητα, τη δεξιότητα και τη γνώση που κατέχουν οι άνθρωποι.
Comments are closed.