Ποιες είναι οι στρατηγικές του Porter και πώς μπορούν να εφαρμοστούν στο Μάρκετινγκ;
Ο Porter πρότεινε τρεις γενικές στρατηγικές για την επίτευξη ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος:
(1) Ηγεσία κόστους – προσφορά προϊόντων σε χαμηλό κόστος,
(2) Διαφοροποίηση – δημιουργία μοναδικών χαρακτηριστικών στα προϊόντα και
(3) Εστίαση – στόχευση σε ένα συγκεκριμένο τμήμα της αγοράς.
Στο μάρκετινγκ, αυτές οι στρατηγικές εφαρμόζονται μέσω των εργαλείων STP (Segmentation, Targeting, Positioning) και 4Ps (Product, Price, Place, Promotion), καθορίζοντας πού θα στοχεύσει η επιχείρηση και πώς θα τοποθετήσει το προϊόν της.
Παράδειγμα: Η IKEA εφαρμόζει ηγεσία κόστους, προσφέροντας λειτουργικά και οικονομικά έπιπλα με μοντέρνο σχεδιασμό, γεγονός που ενισχύεται από αποτελεσματικές καμπάνιες προβολής και απλότητα στην εμπειρία αγοράς.
Comments are closed.