Αποκτήστε το δικό σας κοινό
Όλες οι εταιρείες έχουν πελάτες. Οι τυχερές εταιρείες έχουν πιστούς πελάτες. Αλλά οι πραγματικά ευτυχείς εταιρείες έχουν κοινό. Το κοινό μπορεί να γίνει το μυστικό σας όπλο. Πολλές επιχειρήσεις συνεχίζουν να ξοδεύουν πολλά για να προσεγγίσουν κόσμο.
Κάθε φορά που έχουν κάτι να πουν, βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη, βγάζουν ένα γενναίο ποσό και κάνουν διαφήμιση. Αλλά αυτή η μέθοδος είναι τόσο πολυέξοδη, όσο και αμφίβολη σε αξιοπιστία. Όπως λένε, το μισό της διαφημιστικής σας δαπάνης πάει χαμένο – απλά δεν ξέρετε ποιο μισό.Οι σημερινές έξυπνες εταιρείες ξέρουν τι κάνουν. Αντί να προσεγγίσετε εσείς τον κόσμο, αφήστε τον κόσμο να προσεγγίσει εσάς. Το κοινό επιστρέφει συχνά -και με δική του πρωτοβουλία- για να δει τι έχετε να πείτε. Αυτή είναι η πιο δεκτική μερίδα πελατών και πιθανών πελατών που θα έχετε ποτέ. Μέσα στην τελευταία δεκαετία, το μπλογκ (blog) μας Signal vs. Noise έχει αποκτήσει ένα κοινό άνω των 100 χιλιάδων τακτικών αναγνωστών. Κάθε μέρα το επισκέπτονται για να δουν τι έχουμε να πούμε. Μπορεί να μιλάμε για ντιζάιν (design), εταιρείες, λογισμικό, ψυχολογία, χρηστικότητα ή για τον χώρο μας γενικώς. Όπως και ΄χει, οι άνθρωποι αυτοί ενδιαφέρονται αρκετά ώστε μπαίνουν ξανά και ξανά στο μπλογκ μας για να μάθουν περισσότερα. Και αν τους αρέσουν αυτά που λέμε, πιθανότατα να τους αρέσουν και αυτά που πουλάμε.
Πόσο θα μας στοίχιζε για να προσεγγίσουμε αυτές τις 100 χιλιάδες κόσμου κάθε μέρα με τον παραδοσιακό τρόπο;
Εκατοντάδες χιλιάδες δολλάρια. Εκατομμύρια.
Και πως θα το κάναμε;
Μέσω διαφημιστικών καταχωρήσεων;
Μέσω ραδιοφωνικών σποτ (spot);
Μέσω direct mail (ηλεκτρονικής αλληλογραφίας);
Μέσω διαφημιστικών καταχωρήσεων;
Μέσω ραδιοφωνικών σποτ (spot);
Μέσω direct mail (ηλεκτρονικής αλληλογραφίας);
Όταν δημιουργείτε το κοινό σας, δεν χρειάζεται να αγοράσετε την προσοχή του κόσμου – σας την προσφέρει αυτός. Κι αυτό είναι ένα τεράστιο πλεονέκτημα.Γι΄ αυτό, δημιουργήστε κοινό. Μιλήστε, γράψτε -μέσω μπλογκ, X (ex twitter)- ανεβάστε βίντεο, κάντε το με όποιο τρόπο θέλετε. Μοιραστείτε χρήσιμες πληροφορίες και, αργά αλλά σταθερά, θα αποκτήσετε ένα πιστό κοινό. Στη συνέχεια, όταν πια θα θελήσετε να βγείτε προς τα έξω, οι σωστοί άνθρωποι θα είναι ήδη στη διάθεσή σας.
Πηγή: Jason Fried & David Heinemeier Hansson, Rework, Ένας αλλιώτικος οδηγός για νέους επαγγελματίες, Σελ. 155-156, Εκδόσεις Παπαδόπουλος
Views: 4
Comments are closed.