Τι είναι η λήψη αποφάσεων
Λήψη αποφάσεων είναι η διαδικασία προσδιορισμού προβλημάτων και ευκαιριών, αναπτύξεως εναλλακτικών λύσεων, επιλογής της καλύτερης εναλλακτικής λύσης και τέλος υλοποιήσεως της.
Κατά τη λήψη αποφάσεων ο επενδυτής ή το στέλεχος καταλήγει σε ένα αποτέλεσμα στηριζόμενος στην αξιολόγηση εναλλακτικών λύσεων.
Με τον όρο πρόβλημα εννοούμε κάθε ζήτημα για το οποίο φροντίζουμε, αναζητούμε λύσεις ή λαμβάνουμε αποφάσεις για να φθάσουμε σε μια επιθυμητή κατάσταση.
Να θυμάστε ότι στην επιχειρηματική ζωή όπως και στην υπόλοιπη ζωή, το πρόβλημα κάποιου πιθανόν να είναι και το πρόβλημα και πολλών άλλων. Και όλοι αναζητούν με μεγάλο ενδιαφέρον τις ενδεχόμενες λύσεις. Για να συγκρίνουν και να λάβουν την καλύτερη απόφαση.
Στην οργάνωση και διοίκηση επιχειρήσεων οι όροι “λήψη αποφάσεων” και “λύση προβλημάτων” χρησιμοποιούνται συχνά εναλλακτικά, επειδή οι άνθρωποι αποφασίζουν όταν πρόκειται να λύσουν ένα πρόβλημα.
Παραδείγματα λήψης αποφάσεων
– Παραίτηση επιθεωρητή πωλήσεων και επιλογή αντικαταστάτη του
– Παραίτηση οικονομικού διευθυντή και επιλογή αντικαταστάτη του
– Άνοιγμα καταστήματος εστίασης
– Κλείσιμο καταστήματος λιανικής πώλησης ρούχων
– Παύση γραμμής παραγωγής προϊόντος
– Δημιουργία νέας γραμμής παραγωγής προϊόντος
– Αλλαγή τιμολογιακής πολιτικής
– Είσοδο σε νέα αγορά εξωτερικού
– Αντικατάσταση ή επισκευή εξοπλισμού
– Επιλογή μεταφορικής εταιρείας
– Επιλογή τράπεζας
– Επιλογή μοντέλου χρηματοδότησης
– Επιλογή νομικού πλαισίου λειτουργίας
– Επιλογή συσκευασίας
Ποια τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του στελέχους που λαμβάνει σωστές αποφάσεις;
- Καλή αίσθηση του χρόνου
- Ικανότητα να αντιλαμβάνεται γρήγορα
- Θάρρος για να προτείνει νέες μεθόδους
- Δεξιότητα διαχείρισης της αμφιβολίας
- Ικανότητα να αξιολογεί τους συνεργάτες του και να τους εξουσιοδοτεί
#softexperia #mindstormGR #λήψη_αποφάσεων
Comments are closed.