ALL BUSINESS ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΚΕΨΕΙΣ

Πώς συνδέονται οι δηλώσεις, η επανάληψή τους, η διαμόρφωση της κοινής γνώμης και η ανθρώπινη συμπεριφορά;

Πώς συνδέονται οι δηλώσεις, η επανάληψή τους, η διαμόρφωση της κοινής γνώμης και η ανθρώπινη συμπεριφορά;
Οι παρακάτω δηλώσεις είναι αληθινές ή όχι;
– Ο Φασούλας είναι καλός παίκτης και κακός συμπαίκτης.
– Ο Charlie Chaplin δεν είναι καλός κωμικός.

Η επανάληψη δεν κάνει αληθινή μια δήλωση. Μπορεί όμως να την κάνει πιστευτή. Ή να σπείρει την αμφιβολία. Ή να μειώσει σ’ ένα βαθμό την αξία κάποιου.
Η επανάληψη μπορεί να είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος μάθησης. Αποτυπώνει πληροφορίες στη μνήμη μας.

Ποιες πληροφορίες όμως;

Αυτές που ισχύουν ή αυτές που δεν ισχύουν; Γιατί ακόμα και μια λανθασμένη δήλωση όταν επαναλαμβάνεται αρκετά συχνά, μπορεί να γίνει πιστευτή.

Η επίδραση της απλής έκθεσης (mere exposure effect) είναι ο λόγος για τον οποίο οι διαφημίσεις συχνά καταφέρνουν να αλλάξουν πεποιθήσεις και στάσεις έναντι προϊόντων, σημάτων και ανθρώπων.
Γι’ αυτό και η διαφήμιση έχει ως συστατικό στοιχείο, την επανάληψη. Για την εμπέδωση του περιεχομένου της δήλωσης. Το αν είναι αληθινό ή ψεύτικο το περιεχόμενο δεν έχει σημασία. Ο σκοπός αγιάζει τα μέσα. Και τα μέσα κάνουν τη δουλειά τους άλλοτε αντικειμενικά και άλλοτε υποκειμενικά.
Εντωμεταξύ πολιτικοί συσχετισμοί αλλάζουν, πόλεμοι γίνονται, πολιτισμοί εξαφανίζονται, συνειδήσεις αγοράζονται, περιουσίες χάνονται, άνθρωποι σκοτώνονται, ψυχές σημαδεύονται, παιδιά γεννιούνται και η ζωή συνεχίζεται.

Συμπέρασμα : Όποιος έχει ή ακόμα καλύτερα διαμορφώνει την πληροφορία κατά όπως τον βολεύει, έχει συγκριτικό πλεονέκτημα. Το ηθικό έχει περάσει προ πολλού σε δεύτερη μοίρα.
Γιατί αυτό που έχει σημασία είναι τι ακούει ή διαβάζει η άλλη πλευρά και τι καταλαβαίνει.
Γιατί χωρίς πομπό, δέκτη και σωστό περιεχόμενο δεν υπάρχει στην πράξη, ούτε επικοινωνία ούτε δημιουργία.

Views: 2

Comments are closed.

Pin It