Κάθε φορά που παρακολουθείτε διαφημίσεις, σκεφθείτε:
“Ποιες τεχνικές χρησιμοποιούν οι διαφημιστές;”
Οι διαφημιστές, οι πωλητές αλλά και οι πολιτικοί είναι αλήθεια ότι χρησιμοποιούν πολλές τεχνικές, προκειμένου να πείσουν το κοινό να αγοράσει ένα προϊόν ή να διαμορφώσουν τη στάση του απέναντι σ’ αυτό.
Δείτε 10 τεχνικές που χρησιμοποιούνται ευρέως:
- Η επανάληψη
Επιδίωξη των διαφημιστών είναι να καταστήσουν έναν προϊόν αναγνωρίσιμο, ένα προϊόν που οι καταναλωτές θα το θυμούνται.
- Η αποδοχή
Για να πείσουν τους υποψήφιους αγοραστές, οι διαφημιστές αφήνουν να εννοηθεί ότι το προβαλλόμενο προϊόν χρησιμοποιείται ευρύτατα και είναι αποδεκτό από όλους.
- Οι συστάσεις
Για να προβάλλουν την ανώτερη ποιότητα ενός προϊόντος, οι διαφημιστές παραθέτουν μαρτυρίες περισσότερο επώνυμων, αλλά και ανώνυμων ανθρώπων που το χρησιμοποίησαν. Αυτή η τεχνική μοιάζει με την επίκληση στην αυθεντία.
- Η άσκηση πίεσης
Προσπαθώντας να κάνουν τους καταναλωτές να επιλέξουν γρήγορα και χωρίς πολλή σκέψη ένα προϊόν, οι διαφημιστές ελπίζουν σε γρήγορη πώλησή του: “Αγοράστε τώρα, πριν εξαντληθεί”.
- Η επίκληση στο συναίσθημα
Η διαφήμιση, ανάλογα με το προϊόν, προσπαθεί να ενεργοποιήσει στο κοινό τα συναισθήματα που θα βοηθήσουν στην αγορά του. Οι βασικότερες τεχνικές είναι:
Α. Η ψευδαίσθηση
Μας δημιουργεί ότι αυτό που επιθυμούμε ισχύει όντως.
Β. Η κολακεία
“Χρειαζόμαστε μια έξυπνη γυναίκα να προβάλλει το προϊόν της εταιρείας μας. Έτσι σκεφτήκαμε εσάς”.
Γ. Η διακωμώδηση
Το χιούμορ αποτελεί βασικό παράγοντα πειθούς. Π.χ. “Ομορφάντρα μου!”
Δ. Ο οίκτος
Η επίκληση αυτού του συναισθήματος γίνεται συνήθως από διαφημιστικά μηνύματα ανθρωπιστικών οργανώσεων.
Ε. Ο φόβος
Χρησιμοποιείται συνήθως για την προβολή προϊόντων που σχετίζονται με την υγεία, την ασφάλεια, την περιουσία.
- Ο συνειρμός
Στόχος αυτής της τεχνικής είναι να συνδεθεί ένα προϊόν με μια δελεαστική εικόνα, ώστε να φαίνεται και αυτό δελεαστικό. Χρησιμοποιούνται ελκυστικά μοντέλα (άντρες και κυρίως γυναίκες) ειδυλλιακά τοπία και μαγευτικές εικόνες. Πολύ συχνά, αυτή η τεχνική προσπαθεί να εξάψει τον ερωτισμό και να μετατρέψει το προβαλλόμενο προϊόν σε αντικείμενο πόθου.
- Τα συνθήματα (σλόγκαν)
Θεωρούνται τα πιο αποτελεσματικά μέσα προσέλκυσης της προσοχής του κοινού.
Τα συνθήματα είναι απλά, σύντομα, πνευματώδη, περιεκτικά, ώστε να απομνημονεύονται εύκολα.
- Η πρόκληση
Στόχος αυτής της τεχνικής είναι να προκαλέσει την αντίδραση (μικρού ή μεγάλου μέρους) του κοινού, ώστε οι συζητήσεις που θα προκληθούν να διατηρήσουν στην επικαιρότητα το προβαλλόμενο προϊόν.
- Η ανορθόδοξη διαφήμιση
Πρόκειται για διαφήμιση που γεννά συνειρμούς. Γίνεται με τέτοιο τρόπο, ώστε το κοινό να μην καταλαβαίνει ότι παρακολουθεί διαφήμιση. Ωστόσο, η εντύπωση που προκαλεί το προϊόν είναι ισχυρότερη. Αυτού του είδους η τεχνική βασίζεται στην επινοητικότητα των διαφημιστών και στην προσπάθεια να ξοδευτούν λιγότερα χρήματα για την προβολή ενός προϊόντος.
- Η ειρωνεία
Τελικός στόχος είναι να καλλιεργήσει ένα κλίμα εμπιστοσύνης στους καταναλωτές. Ουσιαστικά τους λέει: Σεβόμαστε τη νοημοσύνη σας, και γι΄ αυτό δεν προσπαθούμε να σας εξαπατήσουμε.
#διαφήμιση #επιρροή #τεχνικές #αλληλεπίδραση #mindstormGR #softexperia / www.mindstorm.gr
Comments are closed.