Ο μύθος της ουρανοκατέβατης επιτυχίας
Δεν θα γίνεται κορυφαίος από τη μια στιγμή στην άλλη. Ούτε θα πλουτίσετε αυτόματα.
Ούτε είστε τόσο ξεχωριστοί για να σας προσέξουν αμέσως.
Κανείς δεν ενδιαφέρεται για εσάς.
Όχι ακόμα, τέλος πάντων. Χωνέψτε το.
Κι οι ιστορίες που ακούτε για εταιρείες που έκαναν επιτυχία απ’ τη μια στιγμή στην άλλη;
Προφανώς, δεν είναι όλη η ιστορία.
Αν κοιτάξετε παραμέσα, συνήθως θα δείτε ανθρώπους που επί χρόνια έλιωσαν τα παντελόνια τους στη δουλειά πριν φτάσουν στο σημείο να απογειωθούν.
Και στις σπάνιες εκείνες περιπτώσεις όπου η επιτυχία όντως έρχεται ουρανοκατέβατη, συνήθως δεν διαρκεί, αφού δεν υπάρχει υπόβαθρο για να τη στηρίξει.
Ανταλλάξτε το όνειρο της γρήγορης επιτυχία με την αργή, σταθερή ανάπτυξη.
Είναι δύσκολο, αλλά χρειάζεται υπομονή και επιμονή.
Και πρέπει να το προσπαθήσετε πολύ καιρό πριν σας προσέξουν οι κατάλληλοι άνθρωποι.
‘Ίσως πιστεύετε ότι μπορείτε να επισπεύσετε τη διαδικασία προσλαμβάνοντας μια εταιρεία δημοσίων σχέσεων.
Μην κάνετε τον κόπο.
Αφενός δεν είστε ακόμα έτοιμοι, αφετέρου οι εταιρείες δημοσίων σχέσεων είναι πανάκριβες.
Οι καλές εταιρείες κοστίζουν πάνω από 10 χιλιάδες δολάρια το μήνα – και, αυτήν τη στιγμή, μια τέτοια κίνηση είναι σπατάλη χρημάτων.
Επιπλέον, είστε ακόμη μια άγνωστη εταιρεία με ένα προϊόν που δεν έχει ξανακούσει κανείς.
Ποιος θα γράψει γι’ αυτό;
Ποιος νοιάζεται;
Μόλις αποκτήσετε μερικούς πελάτες και παρουσία στην αγορά, θα έχετε κάτι να πείτε.
Αλλά το λανσάρισμα από μόνο του δεν αρκεί για να φέρει δημοσιεύματα.
Θυμηθείτε ότι μεγάλες μάρκες λανσάρονται συνέχεια, χωρίς εταιρείες δημοσίων σχέσεων πίσω τους.
Τα Starbucks, η Apple, η Nike, το Amazon.com, η Google ή η Snapple έγιναν ονόματα με τον καιρό, κι όχι επειδή τους <<έσπρωξαν>> από πριν μια μεγάλη εταιρεία δημοσίων σχέσεων.
Αρχίστε να δημιουργείτε το δικό σας κοινό σήμερα κιόλας. Κάντε τον κόσμο να δείξει ενδιαφέρον γι’ αυτό που έχετε να πείτε. Και μετά διατηρήστε το. Σε λίγα χρόνια, κι εσείς θα γελάτε όταν οι άλλοι θα μιλάνε για την <<ακαριαία>> επιτυχία σας.
Jason Fried & David Heinemeier Hansson
Σελ. 173-174, Rework, Ένας αλλιώτικος οδηγός για νέους επαγγελματίες
Comments are closed.