Οι περισσότεροι μπορεί να μην αποδεχόμαστε, αν μας ρωτήσουν, ότι ξοδεύουμε χρόνο σε περιττά πράγματα. Συμβαίνει όμως για πολλούς λόγους. Εξετάστε τα ακόλουθα παραδείγματα:
Συνήθεια
Παρακολουθούμε συζητήσεις και κανονίζουμε συναντήσεις κάθε μήνα, διαβάζουμε μηνιαίες αναφορές, ελέγχουμε συγκεκριμένες πληροφορίες,
περιηγούμαστε σε ιστοσελίδες, αρχειοθετούμε κάποια στοιχεία και επικοινωνούμε με κάποια άτομα.
Η όλη διαδικασία κινείται ομαλά σε ορισμένες περιπτώσεις, καθότι επαναλαμβάνονται, χωρίς ιδιαίτερη σκέψη και καταναλώνουμε άσκοπο χρόνο.
Ασφάλεια
Μπορεί να κάνουμε κάποια πράγματα για λόγους ασφαλείας και σιγουριάς – σε περίπτωση που κάτι δεν πάει καλά, σε περίπτωση που κάποιος άλλος μας ζητήσει το λόγο κ.τ.λ.
Μερικές φορές δεν υπάρχει σαφής λόγος για τον οποίο κάνουμε κάτι. Απλώς και μόνο γιατί νιώθουμε περισσότερο ασφαλείς να το κάνουμε παρά να μην το κάνουμε.
Η καταγραφή και η αρχειοθέτηση δεδομένων αποτελούν κλασικά παραδείγματα.
Αποφυγή
Ο κύριος λόγος έχει παρέλθει για να γίνει κάτι. Έχουμε μόλις τελειώσει μια κοπιαστική δουλειά και θέλουμε να ξεκουραστούμε. Δεν έχουμε χρόνο να δούμε πως μπορούμε να βελτιώσουμε τη διαδικασία και να μειώσουμε το κόστος. Σκεφτόμαστε και το ρίσκο της αλλαγής της μεθόδου.
Ας είμαστε ειλικρινείς με τον εαυτό μας. Πόσο συχνά αναβάλλουμε κάτι καινούργιο;
Προσδοκία
Κάνουμε πράγματα όχι σεβόμενοι τη σημασία τους και την αξία τους αλλά επειδή πιστεύουμε ή είναι αλήθεια ότι αυτό περιμένουν οι άλλοι από εμάς.
Σε ένα περιβάλλον ομαδικής εργασίας δεν θέλουμε να απογοητεύσουμε τους υπόλοιπους.
Η θέση μας και η άποψη που έχουν για εμάς, αυτοί που εργάζονται μαζί μας, έχουν σημασία. Προσοχή να μην το παρακάνουμε με τη συμμετοχή μας σε περισσότερες εργασίες από αυτές που μπορούμε να διαχειριστούμε.
Υπάρχουν άραγε πράγματα τα οποία μπορούμε να σταματήσουμε να κάνουμε χωρίς αυτό να επηρεάσει αρνητικά το επιθυμητό αποτέλεσμα της εργασίας μας;
Για τους περισσότερους, η απάντηση είναι “ναι”.
Πώς γίνεται αυτό;
Πολύ απλά αναρωτιόμαστε για τους λόγους. Αν και φαίνεται απλό, πολλοί σύμβουλοι ξοδεύουμε πολύ χρόνο με τους πελάτες μας για να καταλάβουμε τι συμβαίνει.
Στην ερώτηση “Γιατί κάνετε κάτι με αυτόν τον τρόπο;” η απάντηση μπορεί να είναι
“Γιατί έτσι μας αρέσει” ή
“Γιατί έτσι είναι το σύστημα της Μαρίας” ή
“Γιατί έτσι ήταν πάντα”.
Αν δεν μπορούμε να βρούμε έναν καλύτερο λόγο τότε ίσως πρέπει να απορρίψουμε τη συγκεκριμένη μέθοδο. Πρέπει να καταλάβουμε το γιατί, να διαχειριστούμε τις πληροφορίες που χρειαζόμαστε και να προσαρμόσουμε την τακτική μας για να κερδίσουμε χρόνο.
Το συγκεκριμένο πεδίο ξεκινά από το οργανόγραμμα χρόνου. Δεν έχει σημασία μόνο αυτό που κάνουμε αλλά και ο χρόνος που χρειάζεται.
Αν, πάλι κρατάμε αδιάφορη στάση σε τέτοιες ερωτήσεις και δεν είμαστε ειλικρινείς με τον εαυτό μας, τότε και με αυτόν τον τρόπο κερδίζουμε χρόνο.
Ας αποφασίσουμε λοιπόν και ας ασπαστούμε την απόφασή μας. Όσο πιο γρήγορα το κάνουμε, τόσο καλύτερα. Αν τελικά επιλέξουμε να αλλάξουμε κάτι, να αποδεχθούμε ότι και εμείς θα πρέπει να αλλάξουμε κάτι στον τρόπο που βλέπουμε και κάνουμε τα πράγματα.
Γιατί μόνο τότε τα πράγματα αλλάζουν ουσιαστικά και η δουλειά μας βελτιώνεται.
Comments are closed.