ALL BUSINESS

Τι κάνει ένα στέλεχος εφοδιαστικής αλυσίδας;

Ένα στέλεχος εφοδιαστικής αλυσίδας (ή αλλιώς logistics manager / supply chain specialist) είναι υπεύθυνο για τη διαχείριση και τον συντονισμό όλων των σταδίων που απαιτούνται για να φτάσει ένα προϊόν από τον παραγωγό στον τελικό πελάτη.

Πιο αναλυτικά, τα καθήκοντά του περιλαμβάνουν:

1. Προμήθειες και αγορές

  • Επιλογή και αξιολόγηση προμηθευτών.

  • Διαπραγμάτευση τιμών, χρόνων παράδοσης και όρων συνεργασίας.

  • Διαχείριση παραγγελιών πρώτων υλών ή προϊόντων.

2. Διαχείριση αποθεμάτων

  • Παρακολούθηση των αποθεμάτων (stock control).

  • Εξισορρόπηση προσφοράς και ζήτησης για αποφυγή ελλείψεων ή υπεραποθεμάτων.

  • Χρήση ERP ή συστημάτων αποθήκης (WMS).

3. Αποθήκευση και διανομή

  • Οργάνωση της αποθήκης και βελτιστοποίηση των ροών.

  • Συντονισμός μεταφορών (φορτηγά, πλοία, αεροπλάνα κ.λπ.).

  • Επιλογή μεταφορικών συνεργατών και παρακολούθηση των παραδόσεων.

4. Παρακολούθηση και ανάλυση

  • Ανάλυση κόστους και απόδοσης σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα.

  • Εντοπισμός σημείων βελτίωσης (π.χ. καθυστερήσεις, υψηλό κόστος μεταφοράς).

  • Χρήση δεικτών (KPIs) όπως χρόνος παράδοσης, κόστος ανά παραγγελία κ.ά.

5. Συνεργασία με άλλα τμήματα

  • Συντονισμός με το τμήμα πωλήσεων, παραγωγής, λογιστηρίου και εξυπηρέτησης πελατών.

  • Εξασφάλιση ότι όλα τα τμήματα λειτουργούν αρμονικά για έγκαιρη και οικονομική παράδοση.


Στόχος του ρόλου

Να εξασφαλίζει ότι το σωστό προϊόν φτάνει στο σωστό σημείο, τη σωστή στιγμή και με το χαμηλότερο δυνατό κόστος, χωρίς να επηρεάζεται η ποιότητα ή η εξυπηρέτηση πελατών.

Views: 12

Comments are closed.

Pin It