Ο Πρόεδρος μιας από τις μεγαλύτερες εμπορικές εταιρείες των ΗΠΑ γράφει :
“Έίναι μια παράξενη ιστορία. Ό,τιδήποτε έχω κάνει ως τώρα στις δουλειές μου είναι αποτέλεσμα ενός απλού αξιώματος. Μου το έδωσε ένας ηλικιωμένος κύριος, που πολύ εθαύμαζα την πρώτη ημέρα, που πρωτόπιασα δουλειά στην εταιρεία του.
“Πρωί-πρωί μ’ έκλεισε στο γραφείο του και μου είπε :
“Ξεκινάς για ένα μεγάλο ταξίδι. Ελπίζω πως θα σε οδηγήσει σε υψηλά αξιώματα. Φαίνεται πως έχεις αυτό που χρειάζεται για να επιτύχει ένας άνθρωπος στη ζωή του. Αλλά, θα ΄θελα να θυμάσαι πάντα ένα πράγμα . . .
Η επιτυχία κάθε ανθρώπου εξαρτάται από το πόσο μπορεί να ευχαριστήσει τους άλλους.
Γι’ αυτό θα σου δώσω έναν πρακτικό κανόνα να τον τηρήσεις στη ζωή σου. Αυτός ο κανόνας αποτελείται από 7 λέξεις μόνο. Αλλά δεν θα καταλάβεις τη σημασία του πριν περάσουν πολλοί μήνες. Ίσως και δύο ή τρία χρόνια.
“Να θυμάσαι ότι κάθε άνθρωπος χρειάζεται κάτι.”
Ο Πρόεδρος πήρε τη συμβουλή κατά γράμμα και άρχισε να σκέπτεται με βάση τις επιθυμίες των άλλων. Υπέταξε τις δικές του επιθυμίες στις επιθυμίες των πελατών. Οργάνωσε ολόκληρη τη δουλειά του προσπαθώντας ν’ ανακαλύπτει επιθυμίες και να τις ικανοποιεί. Αν το καλοσκεφθείτε, κάθε πώληση που γίνεται, γίνεται επειδή ο πωλητής κάνει τον πελάτη να επιθυμήσει αυτό που πουλά.”
Αυτή είναι η θεωρία των κινήτρων.
Μπορείτε να την ονομάσετε όπως θέλετε.
Η αλήθεια παραμένει μία.
Ότι αυτές οι επιθυμίες είναι οι αιτίες που αγοράζει ο κόσμος. Άλλοι τις λένε ελατήρια, άλλοι κίνητρα αγοράς.
Μια μελέτη των κινήτρων τα οποία ωθούν τους ανθρώπους ν’ αγοράσουν είναι ένα πεδίο πολύ ενδιαφέρον για να το εξερευνήσει κάθε πωλητής και ν’ αποφέρει καρπούς.
Και είναι ενδιαφέρον γιατί αποκαλύπτει το απρόοπτο. Δηλ. τα πραγματικά κίνητρα που ωθούν τους ανθρώπους να πράττουν όπως πράττουν. Που δεν είναι πάντα εκείνα που πιστεύουν οι ίδιοι ότι βρίσκονται πίσω από τις πράξεις τους,
Μερικές φορές τα αληθινά κίνητρα δυσκολεύεται να τα παραδεχθεί κανείς. Γι’ αυτό τα κρύβει και εφευρίσκει άλλα που τον βολεύουν να τα παραδεχθεί. Και έπειτα πιστεύει στ’ αλήθεια ότι αυτά τα υποτιθέμενα κίνητρα είναι αυτά που βρίσκονται πίσω από τις πράξεις του.
Άλλες φορές πάλι τα κίνητρα που αναγκάζουν τον πελάτη ν΄ αγοράσει, είναι οφθαλμοφανή.
Στον πυρετό του αγώνα που γίνεται για αυτό το κάτι, για κάτι το διαφορετικό, για κάτι πιο μοντέρνο, για κάτι μινιμαλιστικό, για κάτι τέλος πάντων, είναι φανερό ότι αυτός που έχει αυτό το κάτι ή που ψάχνει περισσότερο αυτό το κάτι που θέλει η αγορά, θα έχει και το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς.
FB Tags :
#αγορά #ανάγκη #κίνητρα #συμπεριφορά #κατανάλωση #softexperia #mindstormGR #matchmeGR
Comments are closed.