Αν σχεδιάζετε να επηρεάσετε ή να αλλάξετε κάτι, καλό θα ήταν να γνωρίζετε πρώτα καλά τι είναι αυτό που θέλετε να επηρεάσετε ή να αλλάξετε. Για να είστε σε θέση να καταλάβετε αν η δράση που εφαρμόσατε είχε ή όχι κάποιου είδους αποτέλεσμα.
Το θετικό αποτέλεσμα προκύπτει από μια πληθώρα διαφορετικών παραγόντων. Από την κατανόηση των κινήτρων των ανθρώπων και της υφιστάμενης κατάστασης.
Πρέπει λοιπόν να πάρετε τη θερμοκρασία.
Να καταλάβετε τι ακριβώς αισθάνονται οι συνομιλητές σας. Να αντιληφθείτε τι βιώνουν καθημερινά. Οι οποίοι μπορεί να είναι πελάτες, προμηθευτές, συνεργάτες, εργαζόμενοι, φίλοι, οικογένεια.
Τα διάφορα σημάδια είναι εκεί και πρέπει να ερμηνευτούν σωστά. Και αυτή η ερμηνεία πρέπει να γίνει στον κατάλληλο χρόνο.
Οι συμπεριφορές συνήθως φανερώνουν τα προβλήματα. Κάτι δεν πάει καλά. Αλλάζει η διάθεση. Πέφτει η απόδοση. Χάνεται η επικοινωνία. Υπάρχει ένταση.
Κάποιος πρέπει λοιπόν να κάνει κάτι. Να μετρήσει. Να καταλάβει το πρόβλημα. Να βοηθήσει. Να δώσει επιλογές και κίνητρα. Πριν επηρεαστούν ακόμα περισσότερο οι σχέσεις, η επικοινωνία και η απόδοση. Και αυτός ο κάποιος είστε εσείς.
Πολύ σημαντικό είναι το να συναντάτε τους ανθρώπους. Στο χώρο τους. Στο χώρο του προβλήματος. Όχι στο δικό σας.
Με ένα τρόπο κατά προτίμηση ανεπίσημο αλλά αυθεντικό. Με τα μάτια και τα αυτιά ορθάνοιχτα. Με το στόμα περισσότερο κλειστό.
Ανάλογα λοιπόν με τη θέση που έχετε για να εξασφαλίσετε τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα μέσω της προσωπικής επαφής, τα πράγματα που πρέπει να κάνετε στις συναντήσεις αυτές είναι τα εξής:
Παρατηρήστε το χώρο και τους ανθρώπους
– Κρατήστε τα μάτια και τα αυτιά σας ανοιχτά.
– Καταγράψτε αν μπορείτε αυτά που βλέπετε γύρω σας.
– Εξακριβώστε τις στάσεις των ανθρώπων σε κάποια δεδομένη κατάσταση ή σε κάποια αλλαγή. Τις πεποιθήσεις τους.
Προχωρήστε τη συζήτηση
Αν οι συνομιλητές σας διαπιστώσουν ότι οι επαφές αυτές έχουν σκοπό την επίλυση των προβλημάτων τους, θα αρχίσουν πιο εύκολα να υιοθετούν τη συνήθεια να λένε τις ιδέες και τις απόψεις τους. Θα εκφράζονται ανοιχτά, ειλικρινά και εποικοδομητικά.
Ρωτήστε και ακούστε
– Ενθαρρύνετε τη συμμετοχή και την ανάπτυξη προβληματισμού. – Κάντε ερωτήσεις για να γίνει διάλογος. Αποφύγετε το μονόλογο. Δώστε σημασία στην προσέγγιση και στο λόγο σας.
– Ξεκινήστε τη συζήτηση με δύο τρεις κλειστές ερωτήσεις τύπου ναι ή όχι και συνεχίστε με περισσότερες ανοικτές ερωτήσεις – τι, γιατί, πότε, πότε, πού, πώς και ποιος – που δημιουργούν κλίμα συζήτησης. Η φράση π.χ. “Πείτε μου για . . .” έχει συνήθως θετικό αποτέλεσμα ενώ η φράση “Πείτε μου περισσότερα . . .” σας βοηθά να φτάσετε πιο κοντά στο στόχο σας.
Είναι εξαιρετικής σημασίας όμως να προσέχετε. Να ακούτε πραγματικά αυτά που σας λένε. Η προσοχή σας πρέπει να είναι μια ενεργή διαδικασία. Να σας γίνει συνήθεια να επικοινωνείτε και να μαζεύετε πληροφορίες. Να έχετε συνεχώς τα μάτια σας στο δρόμο και στις ενδείξεις.
Δείτε μερικά tips που θα σας βοηθήσουν να συλλέξετε έγκυρες πληροφορίες με τρόπο σύμφωνο προς τους άλλους :
○ Το ενδιαφέρον σας να είναι από δική σας επιθυμία.
○ Να φαίνεστε καλός ακροατής.
○ Να διαβάζετε ανάμεσα στις γραμμές – υπάρχει περισσότερη αλήθεια στον τόνο και στη έκφραση απ’ ότι στις λέξεις.
○ Σταματήστε να μιλάτε – κανένας δεν μπορεί να μιλά και να προσέχει ταυτόχρονα.
○ Να χρησιμοποιείτε την εμπάθεια – βάλτε τον εαυτό σας στη θέση των άλλων.
○ Να παραμένετε ουδέτερος – κρατήστε τις αντιδράσεις για αργότερα και επικεντρωθείτε στα γεγονότα.
○ Να κοιτάτε το συνομιλητή σας – η οπτική επαφή δημιουργεί εμπιστοσύνη και καλό κλίμα.
○ Να σημειώνετε τα βασικά σημεία.
○ Να αποφεύγετε τα προσωπικά – να ακούτε αυτό που λέγεται και να μένετε ανεπηρέαστος από το ποιος το λέει.
○ Φτιάξτε σημειώσεις – μετά τη συζήτηση βρείτε χρόνο να γράψετε τις παρατηρήσεις σας, να εξακριβώσετε την εγκυρότητα των πληροφοριών που μαζέψατε και να βγάλετε τα συμπεράσματά σας.
Δηλαδή τι χρειάζεται να διορθωθεί, τι να βελτιωθεί, τι να επισημανθεί και τι να διερευνηθεί περισσότερο.
#θερμοκρασία #συμπεριφορά #επικοινωνία #mindstormGR #αλλαγή #επιρροή
Comments are closed.