ALL BUSINESS

Επιχειρησιακή Στρατηγική – ‘Εννοια και Οφέλη

Επιχειρησιακή Στρατηγική: Έννοια και Οφέλη

Έννοια

Η επιχειρησιακή στρατηγική αποτελεί το σύνολο των μακροπρόθεσμων στόχων και των προτεινόμενων μέσων για την επίτευξή τους, τα οποία καθορίζονται από την ηγεσία μιας επιχείρησης. Αποτελεί τον οδηγό που καθορίζει πώς θα επιτευχθούν οι στόχοι της επιχείρησης σε μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο.

Οφέλη

  1. Καθοδήγηση και Κατεύθυνση

Η επιχειρησιακή στρατηγική παρέχει μια κοινή κατεύθυνση για όλους τους εργαζομένους. Αυτή η καθοδήγηση βοηθά στην ενότητα της ομάδας και ενθαρρύνει τη συνεργασία προς την επίτευξη κοινών στόχων.

  1. Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα

Μια καλά διατυπωμένη επιχειρησιακή στρατηγική μπορεί να βοηθήσει την επιχείρηση να αποκτήσει και να διατηρήσει ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην αγορά της.

  1. Αποτελεσματική Χρήση Πόρων

Η επιχειρησιακή στρατηγική βοηθά την επιχείρηση να επικεντρωθεί στην αποτελεσματική χρήση των πόρων της, όπως χρηματικών, ανθρώπινων και φυσικών πόρων.

  1. Προσαρμοστικότητα και Ευελιξία

Μια επιχειρησιακή στρατηγική επιτρέπει στην επιχείρηση να ανταποκρίνεται ευέλικτα στις αλλαγές στο περιβάλλον της αγοράς και να προσαρμόζει τη στρατηγική της ανάλογα.

  1. Ενίσχυση της Απόδοσης

Με την κατάλληλη εφαρμογή, η επιχειρησιακή στρατηγική μπορεί να βελτιώσει την απόδοση της επιχείρησης και να προωθήσει την ανάπτυξή της.

Συμπέρασμα

Η επιχειρησιακή στρατηγική αποτελεί κρίσιμο στοιχείο για την επιτυχία μιας επιχείρησης, καθώς παρέχει τη βάση για τη λήψη αποφάσεων και την καθοδήγηση προς την επίτευξη στρατηγικών στόχων.

ΕΠΙΠΕΔΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ

Η στρατηγική μπορεί να χωριστεί σε διάφορα επίπεδα, τα οποία περιλαμβάνουν:

  1. Στρατηγικό Επίπεδο Οργανισμού ή Επιχείρησης: Σε αυτό το επίπεδο, καθορίζονται οι συνολικοί στόχοι και η γενική κατεύθυνση του οργανισμού ή της επιχείρησης. Εδώ λαμβάνονται αποφάσεις σχετικά με τον τρόπο που θα ανταποκριθεί ο οργανισμός στο περιβάλλον του, τους ανταγωνιστές του και τις ανάγκες των πελατών του.
  2. Στρατηγικό Επίπεδο Επιχειρηματικής Μονάδας: Σε αυτό το επίπεδο, οι στρατηγικές και οικονομικές αποφάσεις λαμβάνονται για κάθε ξεχωριστή επιχειρηματική μονάδα ή τομέα του οργανισμού. Εδώ καθορίζονται οι στόχοι, οι πόροι που θα επενδυθούν, και οι στρατηγικές για την επίτευξή τους.
  3. Λειτουργικό Επίπεδο: Σε αυτό το επίπεδο, ορίζονται οι στρατηγικές για κάθε λειτουργική περιοχή του οργανισμού, όπως η παραγωγή, η διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού, η διαχείριση των προμηθειών κλπ.
  4. Προσωπικό Επίπεδο: Αναφέρεται στις ατομικές στρατηγικές που ακολουθούν οι άνθρωποι για την προσωπική τους ανάπτυξη και επίτευξη των στόχων τους στο επαγγελματικό και προσωπικό επίπεδο.

Κάθε ένα από αυτά τα επίπεδα είναι σημαντικό για την αποτελεσματική εκτέλεση της στρατηγικής σε έναν οργανισμό.

Παράδειγμα

Ας υποθέσουμε ένα παράδειγμα για μια εταιρεία που παράγει και πωλεί ηλεκτρονικά προϊόντα, όπως κινητά τηλέφωνα και φορητούς υπολογιστές. Ας δούμε πώς μπορεί να εφαρμοστεί η στρατηγική σε κάθε επίπεδο:

  1. Στρατηγικό Επίπεδο Οργανισμού ή Επιχείρησης: Στο αυτό το επίπεδο, η εταιρεία θέτει τους γενικούς της στόχους. Για παράδειγμα, μπορεί να αποφασίσει να επεκτείνει το μερίδιο της αγοράς της και να γίνει ο κορυφαίος προμηθευτής ηλεκτρονικών προϊόντων στην περιοχή της.
  2. Στρατηγικό Επίπεδο Επιχειρηματικής Μονάδας: Σε αυτό το επίπεδο, κάθε τομέας της επιχείρησης (π.χ. κινητά τηλέφωνα, φορητοί υπολογιστές) θα αναπτύξει τις δικές του στρατηγικές για την επίτευξη των γενικών στόχων. Για παράδειγμα, η επιχειρηματική μονάδα των κινητών τηλεφώνων θα μπορούσε να αποφασίσει να εστιάσει στην ανάπτυξη προηγμένων τεχνολογιών και να διαφημίζει τα προϊόντα της σε νέες αγορές.
  3. Λειτουργικό Επίπεδο: Σε αυτό το επίπεδο, κάθε λειτουργική περιοχή της επιχείρησης (π.χ. παραγωγή, μάρκετινγκ, πωλήσεις) θα αναπτύξει τις δικές της στρατηγικές για την επίτευξη των στόχων του τομέα της. Για παράδειγμα, η λειτουργική ομάδα παραγωγής θα μπορούσε να επικεντρωθεί στην αύξηση της αποτελεσματικότητας και στη μείωση του κόστους παραγωγής.
  4. Προσωπικό Επίπεδο: Σε αυτό το επίπεδο, οι μεμονωμένοι εργαζόμενοι θα αναπτύξουν τις προσωπικές τους στρατηγικές για την επίτευξη των στόχων τους και την ανάπτυξή τους στην εταιρεία. Για παράδειγμα, ένας πωλητής μπορεί να θέσει στόχους για την αύξηση των πωλήσεων του και την ανάπτυξη των δεξιοτήτων του στην επικοινωνία με τους πελάτες.

Αυτό το παράδειγμα δείχνει πώς η στρατηγική μπορεί να εφαρμοστεί σε διαφορετικά επίπεδα σε μια εταιρεία ηλεκτρονικών προϊόντων.

#επιχειρησιακή_στρατηγική #business_strategy #mindstormGR

 

Views: 6

Comments are closed.

Pin It

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. / Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. more information / περισσότερες πληροφορίες

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close